Hotellnätter

Det har hänt ett och annat sedan sist. Jag vet egentligen inte riktigt var jag ska börja... men jag kan i vilket fall säga att det har blivit en och annan hotellnatt denna vår. Jag tycker att det är jättemysigt att bo på hotell, men nu har det faktiskt blivit nästan jobbigt i stället. Jag har nog sovit mer hotellnätter denna vår än vad jag har gjort sammanlagt under flera år.

Kosta Boda Art hotell har jag ju skrivit om, vilket var fantastiskt... Göteborg på Skolledarkongress var inte helt fel heller. Gothia Tower är helt OK och utsikten på vardagstrafiken en tidig morgon är ju värt att beskåda.

Sedan var det dags för Köpenhamn! Svärfar fick en tågresa med övernattning samt sällskap av hustru, sönerna och deras fruar, som 80-årspresent. Det är beundransvärt att få vara pigg och kunna ut och resa i den åldern. Mycket trevligt hade vi... Sedan kan man ju resonera om SJ, men det är det ju så många andra som gör. Hur som helst så blev det en oplanerad bussresa mitt i allt. Men hem kom vi till slut i alla fall.


Smörrebröd till lunch...


tivoli på kvällen...


och promenad i hamnen.

Nästa tur var tilll Växjö med rekktorsutbildningen. Tentade av mål och resultatstyrning och är godkänd på samtliga arbeten hittills, skönt!

När kurskamraterna åkte hem på fredagseftermiddagen blev jag upphämtad av familjen. ALLA! Allstå maken och alla barnen med respektive. Sedan bar det iväg till Ronneby Brunn. Det var julklappen som skulle införlivas. "He will rock you" med Peter Johansson. Vilken show! Och vilken underbar helg! Tänk att få tillbringa en hel helg tillsammans med hela gänget, det hör inte till vanligheterna. 

 





Sista hotellvistelsen för ett tag, förhoppningsvis, var Billingehus med skolan. Vi hade en mycket trevlig personalresa, med lite bus, förläsning och utvärdering. 

De bästa hotellnätterna var i alla fall i Punta Cana det två första veckorna på året. Nu lär det väl inte bli mer hotell innan nästa rektorsutbildning och det blir ju inte förrän till hösten. Kanske, kanske blir det en liten resa i oktober om man har tur ;-)


Kommentarer
Postat av: Inge

Det är bara att konstatera: Du har blivit en globetrotter av rang. Vilket flängande! Det ena hotellet efter det andra! Ska du ge ut en bok? Mina hotell genom livet? Men du tar väl ledigt snart och tillbringar mer tid i Halmstad och bor på det finaste hotellet! Stugan. Vi kommer nog att flytta ut nu i Juni till vår. Härligt!!

Må gott.



Vi på Svanbergsgården.

2012-05-29 @ 07:21:17
Postat av: Anonym

Ja du, Inge, kanske ska man ge ut en bok... Kan man livnära sig på det tro? Men snart är det sommar och värme, får vi hoppas och då ska det bara bli avkoppling på Måsen. Hoppas på att få se er vid nå´t i sommar.



Ha det gott ni också!



Susanne



2012-06-05 @ 20:24:28
URL: http://invors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0