Fotokurs

Oj oj oj, två veckor och en temperaturskillnad på 40 grader!!! Om någon skulle fråga mig var jag helst skulle vilja befinna mig, så kan du säkert räkna ut svaret. Yes! Jag skulle gärna stannat ett par veckor till! Men faktum är att det var riktigt roligt att komma tillbaka till jobbet igen. Nu har det ju som sagt gått två veckor och fast det har varit intensivt och en hel del att ta igen, så känns det inte som om man har varit borta alls. Men det finns i alla fall en härlig känsla, fina foton och många minnen som man kan ta fram när helst man vill.

I veckan började jag och äldsta dottern på en fotokurs. Kurs och kurs, cirkel skulle jag mer vilja säga. En ung kille skulle hålla i kursen och jag som pedagog bestämde mig för att inte vara kritiskt (svårt)! Det är ju faktiskt inte helt enkelt då det dessutom handlar om ett ämne inom mitt utbildningsområde, fast jag inte har kunnat själva hanteringen med digital systemkamera.



Nåja, efter en stund gick en man och när kvällen var slut hade tre till meddelat att de inte skulle fortsätta! Vi var nio från början så det är ju bara att räkna ut hur många vi nu är kvar, om alla kommer tillbaka nästa gång vill säga. Nu tror jag ju inte att det berodde helt på kursledaren att det hoppade, utan att nivån troligen var för låg för dessa herrar. Men kommer man med en paparazzikamera till en nybörjarkurs "lär dig hantera din digitala systemkamera", tror jag att man inte har kopplat riktigt vad det handlade om. Tråkigt om det var fler som skulle ha velat börja, men det var fullt. I vilket fall konstaterade dottern och jag att det vi kan är så minimalt, att hur lite eller mycket kursledaren kan förmedla, så är det mer än vad vi kan idag, så vi ska fortsätta. Det är trots allt bara fem tillfällen så det klarar man nog av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0