Glömska

Ja, jag veeeet! Det är över två månader sedan jag skrev. Men ibland är det bara too much. När kvällen kommer finns det varken tid, ork eller motivation. Sakta men säkert återkommer nog både det ena och det andra hoppas jag. Vad är det då som gör att jag fortsätter att blogga? Kanske är det för att jag ser att det, trots att det har varit helt dött här, är ett antal som är inne varje dag och kollar om jag har uppdaterat. Då blir jag glad. Inte är ni många, men det visar i alla fall att det finns ett litet intresse av att ta del av ett och annat i mitt liv. Jag lovar - jag ska försöka skriva lite igen.

Det jag kan berätta är att yngsta dottern (som fyller 23 idag) pluggar ekonomi på distans från Linnéuniversitetet. Gissa vem som hjälper henne? Inte är det jag... det är fadern som får använda sin kompetens. Så här mysigt har far och dotter vid köksbordet när de gnuggar geniknölarna...



Själv har jag förkovrat mig i rektorsutbildningen. Denna gången handlade det om utvärdering och kvalitetsarbete. Var? Hooks herrgård igen :-) Bara att få vara i den miljön gör ju en på gott humör. Men efter ett par dagar där gäller det att tänka sig för. Ett kilo upp per dag säger dom... hmm trerätters både till lunch och middag plus goa mackor och fikabröd. Det är tur att det inte är för ofta.

Men tack och lov har dom lite annat också för den som är glömsk som jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0