Trädgård

Nu har jag fått inspiration att fixa lite i vår nya trädgård. Vårt enda träd som fanns på tomten hade tydligen inte överlevt vintern, så vi var och köpte ett nytt litet ett och planterade på samma ställe. Hoppas att det klarar sig från kyla, harar och rådjur. Vi får ju en och annan besökare när vi bor så nära skogen. Våra gamla möbler som vi hade på verandan på Hemstigen fick också plats utanför entrén. Jag är ganska nöjd faktiskt.


(syns det lilla, lilla trädet?)

Men inte trodde väl jag att vi hade ett smultronställe även hemma i stan... och då menar jag bokstavligt! Har inte utforskat vår jätteträdgård så mycket men igår fixade vi lite här hemma och då hittade jag det. I slänten bakom huset, på solsidan, där var det ett riktigt smultronställe.





Det var inte alls dumt med nyplockade smultron på yoghurten i morse. Hade önskat att det fanns lite glass hemma, för då kunde man fått lite mums till kvällen igår också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0