Klackar och mål!

Måluppfyllelse... uppfylla målen... fylla på kunskap... Hhmmm i morgon ska vi på måluppfyllelsekonferens! Alltså det är x antal skolor som ska presentera sina pedagogiska resultat och vilka framgångsfaktorer man har kunnat sila fram ur allt annat "vanligt" skolarbete. "Vi ska klara alla barn och elever" Jönköpings skolplan 090528. Faktum är att det kommer man aldrig att göra! Det kommer alltid att finnas de som av olika skäl inte når målen. Och vilka mål kan man ju fråga? Jo, de mål som Björklund och co. nu snart ska presentera i nya skollagar och läroplaner. Det ska bli spännande att se. Låter jag synisk? Nejdå, det bara låter så. Jag är övertygad om att vi skulle kunna klara alla barn och elever, men tyvärr inte med de förutsättningar som finns i skolan idag. Men jag ska inte tråka ut dig med en massa debatt. Nej, snart är det vår och i morgon ska det bli 10 plusgrader, kan det bli bättre?

Helgen tillbringades i Halmstad och på söndagen tog vi en jättelång promenad på stranden. Det var helt underbart att kunna spatsera utan att behöva pulsa i snö eller åka kana på stora isfläckar med snökängor på. I Halmstad har våren kommit lite längre än här, men det fanns fortfarande snö kvar i trädgården.

Om en månad dryg, fyller maken år. Jämnt! Alltså, hur svårt är det att köpa en födelsedagspresent till en karl, dessutom en som har allt. Upplevelse ja! Men det är ganska kul att planera tillsammans också. Men något sådant får det väl bli. Ups, nu ska jag inte säga mer, han kanske läser det här.

Min klänning har i alla fall inte blivit sålt än, så kanske kan jag ha den en gång till :-)

Tyckte att jag skulle vara lite "fin" på jobbet härom dagen och tog på mig mitt senaste inköp. Två flickor ska gå på våran toa, en är utanför, medans den andra är inne på toan. Hon som är utanför upptäcker mina skor och utbrister -VILKA HÖGA KLACKAR DU HAR! Jag tror inte det tog två sekunder förrän den andra lilla tjejen kommer utfarande med nytvättade, vattendroppande händer med full fokus på mina fötter... Tänk så spännande det kan vara med ett par klackaskor när man är sex år. För att inte tala om hur söta de är när de själva klär ut sig och klapprar runt med alldeles för stora skor och långa sjalar. Kommentaren jag fick var - Susanne, du är alltid så tjusig och fin.  Visst är det underbart på jobbet - nästan jämt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0