Bullbak och grävmaskiner

Mina underbara ungdomar har bakat bullar! Inte vilka bullar som helst utan chokladbullar med hjärteströssel (men det fick jag inte skriva om, sa Simon). Det var i alla fall jättegoda bullar.



För övrigt har veckan rullat på i förkylningens tecken! 17 minusgrader och dunderförkylning på måndagsmorgonen 1 mars, det kan man ju vara utan. Men bullarna höjde temperaturen vill jag lova.

Var med fritids på utflykt mitt i veckan, det förgyllde också tillvaron. En kall, solig dag och en härlig promenad till stadaparken, lek och korvgrillning, helt suveränt. Fick då också ett par goa citat:
En fritidspedagog har fått självsprickor på fingrarna och hade plåstrat om ett finger.
Liten sexårig kille frågar naturligtvis vad hon har gjort, om hon har skadat sig.
Nej, jag har fått en spricka på fingret, säger pedagogen.
Varför då, frågar pojken.
Jag är så torr, svarar pedagogen.
Men, varför blöter du inte fingret bara, då...?
Logiskt, visst?!

På fredagen blev det en vattenläcka precis utanför vårt hus. Det var till att tappa upp vatten i hinkar och kannor, om ifall att vi skulle bli utan en längre tid. Det blev vi inte. Ett par timmar kanske, men jobbade i gatan gjorde de mer än ett par timmar - hela natten skulle jag vilja säga. Tur att det var helg, men man var ganska trött på lördagskvällen i Halmstad vill jag lova. Efter en riktig långpromenad och lite hantlangning i badrummen så sussade man gott. Men det var mysigt i allla fall och bo i stugan när det var snö ute. Nu vet vi att det funkar också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0