Bröllop och bilar

Ibland går det inte att beskriva alla ens upplevelser i ord...

Förra helgen var vi med de gamle och tittade på Wätterkyssar - årets nyårsrevy. Det var trevligt och bra, med duktiga aktörer, med de förlösande skratten man hade hoppats på uteblev. Det var väl egentligen bara en sketch som utlöste skrattsalvor så tårarna rann. Och av alla tänkbara idéer så handlade det om ett rån i Barnarp!!!



Hunden som tydligen fick kennelhosta, en lindrig variant, för det det höll inte på mer än ett par dagar, är nu pigg som vanligt, tack och lov. (Det blev många komman)

I fredags var vi och tittade på After Dark. Det var Mågens 30-års present som vi gjorde en gemensam sak av. Det var himla roligt! Att Babsan var så duktig, det trodde jag inte. Det roligaste var att även ungdomarna verkade tycka att det var bra.
 http://www.afterdark.se/ 

På lördagen var vi på en ännu bättre tillställning. Flickornas kusin, Camilla, gifte sig med sin Rasmus och samtidigt döptes deras lilla Stina, flicka nr. 2. Bröllopet hölls i Barnarps kyrka och festen var i Länsstyrelsens lokal. Mycket trevligt. Ett stort GRATTIS och LYCKÖNSKNINGAR till Camilla och Rasmus!

 De lyckliga tu med lilla Stina

 Storasyster

 Ååhh vilka bröllopsskor...


I söndags var vi i Halmstad igen. Toa och dusch är klart. Ja, ingen duschvägg ännu, men det funkar att duscha i alla fall. Nästa gång kanske vi sover över. Om det nu bara kunde bli lite värme också.


Måste också berätta att jag har haft bilen på verkstad idag. Tanklocket hade frusit och vi kunde inte få upp det, naturligtvis med bara några droppar (?) bensin kvar i tanken. Ringde till Atteviks i morse och fick komma dit direkt. Väntade en stund för att bli upplyst om att det tar nog ca. en timma innan vi kan ta in den i verkstan. OK, då åker jag till jobbet och kommer tillbaka i eftermiddag, sa jag. Vad händer då? Killen bakom disken frågar hur jag tar mig till jobbet, buss, säger jag. Då undrar han vad jag jobbar och när jag säger det, så säger han - då kör jag dig dit! Jag har då aldrig varit med på maken - bli körd från verkstan till jobbet... inte nog med det, när jag sedan hämtade bilen vid lunch, så kostade det inget! Det tar vi... Jag såg säkert ut som en fågelholk. Var kan man lämna bilen och få skjuts utan att det kostar? Jo, tydligen på Atteviks. Fast det är klart - hade det varit lite mer än att tina upp ett fruset lås så hade det nog kostat. Men visst var det gentilt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0