Pizza

Nu har yngste sonen fått jobb :-) och förmodligen säger upp sig efter tre dagar :-( Ibland undrar man om man får driva företag utan några som helst regler och restriktioner. Ett telefonförsäljarjobb såklart! Verkade seriöst med grundlön och provision. När avtalet ska skrivas på står inget om någon grundlön. Han frågar naturligtvis, då var det mycket om och men och att man måste sälja för en viss summa för att komma upp till grundlönen. Hur du får man va´? Det skulle innebära att han kanske inte kommer upp i den summan förrän efter två månader, vilket i sin tur skulle resultera i att han inte skulle få lön förrän om tre månader eftersom man får lön månaden efter... Inte konstigt att ungdomar är arbetslösa, det ger ju mer inkomst med arbetslöshetskassan! Vem kan leva i tre månader utan inkomst? Tur att han bor hemma och inte har hyra och allt annat som ska betalas för att leva! Jag hoppas inte att han går tillbaka på måndag!

Det hör absolut inte till vanligheterna att jag gör hemmagjord pizza! Tyvärr är det mycket smidigare att lyfta luren och beställa. Visst det är jättegott med pizzeriapizza, men igår kväll så tog jag mig i kragen och gjorde själv. Den blev faktiskt riktigt lyckad. Köttfärs, champinjoner, pepperoni och lök, med pulverpizzabotten förstås...



Äldsta dottern brukar parkera sin bil här på morgonen och gå till jobbet i stan. Härlig morgonpromenad i 13 minusgrader... ! Jag tycker att hon är jättestrong som gör det. Det är så lätt med minsta motståndets lag och parkera bilen utanför jobbet och ursäkta sig med någon som att jag har inte tid, jag ska iväg direkt, jag kanske måste använda bilen på jobbet... osv. Men i stället för att gå rundan sent på kvällen så traskar hon tidig morgon och sen eftermiddag samma sträcka - hon är underbar den tjejen! Inte nog med det, härom kvällen när hon kom hem så hade hon med sig en ljuvlig bukett med tulpaner. Det är början till vår, trots att det fortfarande är så kallt och mycket snö!



Men en dag i veckan började det droppa lite från taken.. Hoppas att snön ligger kvar över sportlovet, sedan får det GÄRNA töa bort - fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0