Julbord

Vad sägs om julbord tre dagar i rad, på samma ställe!? Slå det, den som kan. Möjligtvis att man äter sitt egna julbord hemma tre dagar i rad, men inte på restaurang! Men jag har gjort det i alla fall. Rektorsutbildningen hölls på Hooks herrgård tisdag till onsdag. Jättemysigt! Men till lunch var det julbord båda dagarna. Som pricken över i´et så hade jag (precis som mina övriga kollegor som går samma utbildning) tackat jag till - ja, julbord på Hooks herrgård som avslutning med (nästan) alla skolledare i Jönköpings kommun. Alltså blev det samma julbord tre da´r i rad. Men idag blev det lite lyxigare - det blev julmust i stället för vatten! Och det vet ju alla vad jag tycker om julmust! Rena festen :-).

För den som inte har varit på Hooks herrgård kan jag rekommendera ett besök. Det är gammalt och nytt blandat i en underbar miljö. Maten är faktiskt också mycket god. Till kvällen serverades älgfilé och det är minsann inte var dag man äter det. Så det fick väl kompensera julbordet :-)

Sov fint gjorde man också!



Men maken, stackarn han fick inget julbord. Men han kanske var nöjd med sin mat ändå...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0