Gott nytt år!

Frågan är - hur mycket kan man spara egentligen? Jag tror att jag har sparat samtliga teckningar från barnen ända från det att de över huvud taget kunde hålla i en krita... Nej, ju är det sollning som gäller. Har redan kört en hel del till sortergården och även lyckats sälja två sängar - skönt!

Men det finns trots allt en del som man absolut inte vill göra sig av med, tex moderns sidenklänning som tydligen har använts på någons bröllop ca. 1960!



Inte heller vill man slänga min studentmössa från Ingenjörshögskolan 1998!



För att inte tala om mosters brudslöja som jag av någon anledning har haft nerpackad i en av mina lådor på vinden - förlåt Mona! Kanske kan den komma till användning när Gastons lillmatte förhoppningsvis gifter sig någon gång i framtiden! Den är väl bevarad och i mycket gott skick ;-)



Idag blir det i alla fall inget packande - nu är det nyårsfirande som gäller!

Gott nytt år alla!


Kommentarer
Postat av: mamma

Ja kära nån. På min bästa kompis, Lillemors bröllop

Var jag klädd i denna sidenklänning, Tjusigt värre. Men hur smal var jag då? Oj vilka minnen det kommer upp måste genast ringa Lillemor.

2010-12-31 @ 13:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0