Det tar på krafterna ...

Det tar på krafterna att vara småbarnsförälder. Eller rättare sagt valpförälder. Just nu är hunden i "slyngelåldern". Gör liksam allt som inte är tillåtet och lite till. Det är nu man ska ha byggt upp förtroendet. Jo tack! Han har alltid kommit som ett skott på inkallning och vad gör han nu? Kollar lite i ögonvrån om jag står kvar, om jag rör mig så kommer han, men på ett behagligt tvåmetersavstånd. Detta tar på krafterna. Men det varar ju inte så länge säger dom. Bara tre månader sådär..

Fullt upp på jobbet naturligtvis. Men det är ju det som är livet. Så tråkigt det skulle vara om man inte hade ett jobb.

I morgon blir det Halmstad igen. Hoppas att det blir bra väder. Då kan vi ta en lång promenad på stranden. Sedan är det dags att börja med nästa renoveringsprojekt - badrummet. Men delar av det ska vi anlita en firma som gör. Det tar för lång tid om vi ska åka på helgerna under vintern och göra allt själva. Även om det är roligt så är det inte så smidigt när det är två timmars enkel resa. Och sova där är nog väl tufft, även om vi nu har fått vintervatten så det skulle vara fullt möjligt. Men, men vi får väl se.

Något som är väldigt roligt är att äldste sonen nu har fått ett förstahandskontrakt på en liten 4:a i Göteborg. Han och flickvännen flyttar ihop i oktober och det ska blir jättekul. Lägenheten ligger på Hisingen och jag blev orolig och sa -Ska du verkligen bo där? Där är ju en massa bråk och de till och med bombar! -Det är lugnt! Det är ingen fara om man inte har en bil parkerad och jag äger ju ingen bil, svarar sonen. Så enkelt livet kan vara för vissa...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0