Inlåst

I helgen var sista turen till Halmstad. Ja, inte helt och hållet, men med övernattning i alla fall. Nu är badrummet ett minne blott. Vi kommer väl att åka dit över dagen och jobba, eller åtminstone kommer maken att göra det. Vi andra två är bara i vägen känns det som. I lördags började vi med en lång blåsig promenad på stranden. Sedan tog vi en lång shoppingrunda. Ja, lång och lång var den faktiskt inte. En timma lite drygt. Jag hann precis med två väskor, en tröja en blus och lite till... Charlie sov i bilen. Han reagerade knappt när jag kom tillbaka.

Nu kommer poängen! När jag ska köra ut ur parkeringshuset, kommer som tredje bil och ska checka ut. Ni vet, med kort eller betalt parkeringslapp. Då funkar det inte! Två utfarter och det fungerar inte i någon av dem. Det blir kaos. Så snabbt det fyllde på med bilar bakom i två led. Stor folksamling och alla skulle prata och ringa och försöka få hjälp att komma ut. Efter en lång stund kommer en sekuritasbil och efter ytterligare en stund fungerar den ena utfarten, den som jag stod i. Vem har tillbringat 50 minuter inlåst i ett parkeringshus? Jo, jag! Jag var lite rädd att Charlie skulle få hispan, men han fortsatte lugn att sova där bak som tur var.

Lite vemodigt att det inte blir fler helgresor till Halmstad. Men det är en hel del annat som väntar i stället. Joels flytt nästa helg. Och sedan blir det Lübeck om ytterligare två veckor. Däremellan ska maken åka som en skottspole och renovera badrum. Stackarn! Tur att vi ska leja bort en del. Det skulle inte funka annars.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0