Äntligen tid...

Äntligen blir det lite tid att skriva i bloggen. Det tar på krafterna att vara småbarnsförälder. Ja, för det är faktiskt så att ha valp.

Ikväll har vi haft personalmöte för f och fp. Mycket tankar ventilerades och jag tror att, även att inga konkreta beslut fattades, så var nog de flesta nöjda över att ha fått tid att diskutera. Tyvärr går tiden så fort och när man väl kommer igång så är det dags att gå hem.

Jag har fått feedback på skuggningen också. Det var positivt - att få alltså! Det var naturligtvis en del goda råd jag fick om hur jag bör göra och vad jag ska tänka på, men det är ju det som är meningen - att jag ska lära mig något av mentorn! Han har varit hos mig idag och vi har samtalat en hel del. I det stora hela så var det väldigt bra.

Förra veckan körde maken och sonen ner den nya gäststugan till Halmstad. I delar! Nu är den på plats med dörrar och ett av tre fönster. Till helgen ska taket på och sedan är det gips och tapetsering och målning. Det är när det är dag som jag får träda in. Kan bli kul. Charlie var med i Halmstad i helgen och det gick jättebra. Han kunde springa helt fritt och kunde till och med gå upp och ner för verandatrappan själv, vilket han var väldigt stolt över. Full koll hela tiden naturligtvis. Men vem släpper en valp vind för våg?

På hemvägen tog vi svängen om Göteborg och grattade äldste sonen som fyllde 25 år. Kul! Hoppas nu bara att han får förlängt på sitt jobb. Han trivs ju så bra i Götet.

För övrigt jobbar jag en del hemma och byter pass med yngste sonen som är hemma och är "daghusse". Det är tur det för valpen har bara varit själv vid ett par tillfällen. Visserligten har det gått bra, men man får väl ta lite i taget. Hur det ska bli från och med nästa vecka får vi väl se. Då ska nämnligen lillhusse åka till USA. De ska vara där en vecka och sedan åka till Mexico var det sagt. Men det blir inget med det nu. Idag har UD tydligen stoppat alla resor dit pga svininfluensa. Är det inte höjden av otur? Riktig feltaiming kan man säga. De har jobbat och sparat och planerat i månader när, hur och vart de ska åka och så blir det så här. Inte kul! Jag hoppas för killarnas skull att de kan byta resa och hitta något annat utan att det ska kosta dom en massa extra. I morgon får de veta!

Lite bilder på "ällingen" kanske...






Kommentarer
Postat av: mamma

Det var inte bara Charlie som var med, även mormor

hängde på och gossade med valpen. Charlie fixade oxå

att gå i koppel. Det är mormors lille gosse det.

Lycka till med uppfostran.

2009-04-29 @ 19:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0