Påsktoddy

Härliga underbara sol! Det har varit ett fantastiskt påskväder. Lite blåsigt men inte så farligt utan att man kunde sitta ute i solen i alla fall. Satt faktiskt ute på verandan och åt grillat på påskafton. Det blev ingen påskmat. Varken ägg, janzon eller sill. Men äggtoddy blev det på påskdagen - men den var faktiskt inte så god. Jag fattar inte vad man ska med konjak till? Det är ju faktiskt inte gott. Nej, man ska nog göra sådan toddy som man fick som barn - med juice i stället!

Vi plockade ur förrådet och maken grävde upp lite där nya stugan ska stå. För övrigt gjorde vi inte så mycket förutom att jag städade. På påskdagen kom våra föräldrar och det var jättetrevligt. Tur att det var sådant väder då.

På annandagen tog vi svängen om Canagolds och suktade lite efter valpen. Han är bara föööör go. Nu räknar vi ner, han ska hämtas på fredag! Bara nu veterinärbesiktningen i morgon går bra. Men jag kan inte tänka mig något annat!

Kommentarer
Postat av: mamma

Tack för vistelsen i stugan. Alltid god mat och kul gemenskap trots den "svärmorsfientliga" mågen.

Besiktningen av Charlie går nog bra, han ser ju frisk och kry ut på bilderna. Lycka till på fredag.

2009-04-16 @ 08:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0