Glad Påsk!

Har fått påsklunch på skolan idag. Det var jättegott. Även om det var julmust till :-) Det finns så mycket kvar sedan jul så det räcker även till midsommarfesten! Hade jag vetat det kunde jag kanske köpt någon back eller två när musten tog sluta i julas. Men sen kom ju påskmusten så det är lugnt. Ska jag vara ärlig så är jag lite mätt på det nu. Det blir nog lagom att avstå det fram till jul.

Trodde att jag skulle hinna med så mycket den här veckan, men det har faktiskt inte blivit så mycket som jag hade hoppats på. Har i alla fall påbörjat uppdragsdialogen med några stycken och det känns bra. Men saker och ting springer ju inte ifrån en precis.

Vi pratade om vem som ska gå ut med hunden på nätterna... - den ska väl inte ut på nätterna, säger jag!!! Kom du inte ihåg Pyret, säger min man då. - Ja, men hon var ju gammal och inkontinent, säger jag. Ja, så blir det... säger min man. Ja, ja men då är det väl inga problem, du sover ju ändå inte på nätterna och när hunden är gammal så är du pensionär och sover ännu mindre. Då ska du väl sitta i köket och lösa korsord och peta i näsan och då kan du ju ändå gå ut med hunden, säger jag. Jag trodde att min mamma, som satt vid köksbordet skulle trilla ihop av skratt. - Är det det du tror att pensionärer gör, säger hon. Hon som själv är uppe och stövlar varje morgon vid fyra-fem tiden. Ja, kanske stöter man på en och annan pensionär, när man är ute och vallar hunden i gryningen. Det kanske blir riktigt trevligt - när man blir pensionär alltså. Men fram till dess ska i alla fall matte och hund sova på nätterna.  

Nu bär det iväg till Halmstad några dagar. Ska skura stugan och gräva lite. Och naturligtvis soooola om det blir väder. Men framför allt bara koppla av. Det är bara där man kan göra det.

GLAD PÅSK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0