Kolla dina räkningar!

Har fått faktura på telefonen i stugan, även att jag sagt upp abonnemanget! Ringer såklart.. "Välkommen till Telia! Här beskriver du ditt ärende med egna ord."  "Vad gäller ärendet?" "Du är placerad i kö. Din väntetid beräknas till 20 minuter. Din placering är nummer 82 i kön."  Tänk om man slapp problem. "Din placering är nummer 50"  Oj, nu är det snart min tur... 49... 49.... 49 tiden går och många Mahjong blir det. Inte går dom ut heller. Har legat av mig i det spelet.  "Du är nummer 17 i kön" Oups - vad var det nu jag skulle säga nu då? 20 minuter - "Du är nummer 7 i kön". 30 minuter - "Du kopplas nu fram". Får prata med en mycket trevlig Sandra i 20 sekunder.  - Vänta in en ny faktura bara, så behöver du bara betala under uppsägningstiden, tack å hej! Trettio minuter och tjugo sekunder! Tur att de har telefontid dygnet runt, för under arbetstid (alltså kontorstid) har man ju inte tid att sitta och vänta i telefon trettio minuter. Ibland undrar jag om man måste vara på sin vakt till 100 % oavsett vad det handlar om. Om jag nu har sagt upp mitt abonnemang och inte kollat så noga utan betalat två månader för mycket, undra om Telia hade ringt mig och sagt - hoppsan lilla vän, du har visst betaltat lite för mycket... Nja, jag vet inte. Kanske tar dom en rövare och hoppas att man inte kollar. Abonnemangsavgifter ett par månade här och där blir ju faktiskt pengar. Nåja, nu är det i alla fall fixat.

För övrigt har jag blivit belagd med en något beslöjad röst. Det kallas förkylning. Även yngste sonen går och snorar. Hoppas bara att det rättat till sig till helgen när vi kör flyttlass till Göteborg. Ska även till vattenträningen i morgon. Det är sista gången och då ska min fantastiska Vattenträningsfröken få en julblomma. Hon heter Rosa och är en toppentjej! Så är hon ju också fritidspedagog ;-)

Julgardinerna ska också sys. Undra när det ska bli. Har just nu inte ork med varken det ena eller det andra. Min älskade make och jag firade i alla fall nio år sedan vi träffades. Tänk att han har stått ut med mig så länge...



På återhörande - atjooo!

Kommentarer
Postat av: Din lille man

Var dag med dig min älskling är som en dans på rosor

2008-12-09 @ 03:28:29
Postat av: mamma

Stå ut och stå ut vem får stå ut med vem? Jag bara undrar. Men min mahjong gick i alla fall ut på tredje spelet, så de så.

2008-12-11 @ 18:14:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0