Kräksjukan

Nu gäller det att hålla sig för skratt... skulle man till råga på allt åka på kräksjukan också mitt i flytt och tidspress inför julen, då kan man ju hälsa hem. Flera stycken som har fått gå hem från jobbet och mått dåligt...



TVÄTTA HÄNDERNA! Jag nästan skriker ut det till alla! Har till och med lagt ut info på vår hemsida.

Har i alla fall hjälpt sonen med packning i dag. Nu finns det inte mycket kvar förutom kartonger i hans lägenhet. På fredag packar vi in i lastbilen och på lördag går tåget. Ja, lastbilen alltså... Då ska det också vara städat och klart. Hoppas nu att det är någon som tar hans lägenhet så han slipper betala hyra dubbelt i ett par månader. Men det vore ju konstigt annars, eftersom det tydligen inte finns en enda lägenhet att uppbringa i Jönköping.

På tal om hyra och pengar så är det ju ganska konstigt att det verkar som om arbetsgivare inte bryr sig ett dugg om att rappa på lite med intyg till en anställd som har blivit arbetslös. Detta ligger ju faktiskt till grund för den enskildes överlevnad. Ekonomin bara rasar. Sonen fick vänta nästa tre månader på ett intyg från - hör och häpna - en skola i Jönköping som han jobbade på. Vilken 24-åring kan leva i tre månader utan någon inkomst? Dessutom tar det ju lite tid innan Alfakassan har fått ändan ur vagnen... ja, ja, jag ska inte skälla på dom också. Men ibland blir man bara sååå trött! Sista anställningsdag var den 10 september och han har ännu inte fått någon ersättning. Fixa det, den som kan! Tur att han ska börja jobba på måndag. Jag får väl backa upp med hyran första månaden i nya lägenheten. För inte har han råd att betala två hyror, inte.

Nog om detta. Lönesamtalen är i full gång och i morgon ska jag bli bjuden på julmat av områdeschefen. Hela distrikt väster. Ska bli jättetrevligt. Efter det blir det mindre trevligt med redovisning i skoljuridikskursen. Men den som sig i leken ger, får leken tåla, som mamma alltid sa. Har även anmält mig till steg två till våren. Dessutom ville Peter, områdeschefen alltså, att jag skulle läsa en introduktionskurs för skolledare. Ja, okej då, om du tror att jag fixar det? - Självklart blev svaret. Men ibland undrar jag när jag blir mätt... aldrig förmodligen.

Nu måste jag kolla om jag fått in några svar på den digitala enkäten om studidagen som jag satt och skrev härom natten när sömnen inte ville ge sig tillkänna. Bör nog även läsa på lite tills i morgon.

Håll tummarna, tack!




Kommentarer
Postat av: mamma

Håll tummarna...Har hållit hela händerna i putstrasor hoppas det hjälpte. Men det är väl tanken som räknas...eller?

2008-12-11 @ 18:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0