Insändare

Det har varit debatt om att "vanligt" folk parkerar på familjeparkeringarna utanför tex Ica Maxi. Det är ju inte så konstigt, för vem vill ha en bildörr i sidan? Speciellt med tanke på att man har ny bil. Sedan är ju alltid dessa breda parkeringsplatser de närmast entrén. Är det så att man inte kan gå 25 meter bara för att man har en barnvagn med sig? För jag antar att det är barnvagnsfamiljer som ska stå på dessa breda parkeringsplatser. Nej, skärpning ni som målar upp parkeringsplatserna. Jag har ett förslag - antingen gör man samtliga parkeringsrutor bredare eller så placerar man de breda platserna så långt från entrén man kan komma. Då blir de säkert inte så attraktiva längre. Förutom för dem som har ny bil och orkar gå lite längre. Sjäv parkerar jag på de breda platserna trots att min man säger nej. Men vi handlar ju alltid så sent - då ska småbarn vara hemma och nanna :-)

Nu har jag fått mina nya glasögon. Två par. Det ena progressivt! Så om jag lullar runt och ser ut som om jag är berusad så beror det på glasögonen och inget annat.

 Dessa blev det (fast utan progressiva)

Igår hade vi julfest på jobbet. Det blev lite gammeldans i gympasalen och sedan jultallrik i plast i matsalen. Det blev mycket lyckat. Jag tror att alla, eller de flesta tyckte att det var precis lagom. Tack alla för den fina tomten. Tomtemor blev jätteglad!

  Nu börjar det närma sig. Fem dagar till jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0